Tipy na výlet

Stráž pod Ralskem má velice pěkné okolí přímo lákající k výletům. Cykloturistické stezky jsou dobře značené a navazují i na podobné v sousedním Německu a Polsku, neboť je zde propojení s příhraničními oblastmi Eeuroregionu Nisa. Zde je výčet těch nejzajímavějších:

Cyklotrasa Generálská

Výlet převážně bývalým vojenským prostorem v délce 42 km (zkrácená 20 km)

Průběh trasy:
Osečná * Zábrdí * Vlachová * Kracmanov * Hvězdov * Mimoň * Nový Dvůr * Stohánek * Černý rybník * Děvín * Podvrší * Osečná

Popis trasy:
Výchozím místem je Osečná. Trasu si můžete výrazně zkrátit ve Vlachové, kdy pokračujete po cyklostezce přes Náhlov až k pomníku generála Sochora, následně souběžně s nezkrácenou variantou trasy po cyklostezce do Osečné.

Hamerský okruh

Výlet na kole v okolí obce Hamr na Jezeře v délce 23 km

Průběh trasy:
Hamr na Jezeře * Děvín * Podvrší * Osečná * Křižany * Žibřidice * Útěchovice * Hamr na Jezeře

Popis trasy:
Z Hamru na Jezeře se vydáme po cyklotrase do Osečné přes Podvrší, kde můžeme odbočit k Lázním Kunratice (500m). Z Osečné pokračujeme přes Druzcov do Křižan, kde odbočíme po cyklotrase do Žibřidic. Zpět do Hamru nás zavede trasa vedoucí podél Stříbrníku a Útěchovického Špičáku.

Okolo Tlusce

Výlet na kole regionem Podralska v délce 30 km

Průběh trasy:
Stráž pod Ralskem * Dubnice * Jablonné v Podještědí * Velký Valtinov * Brniště * Velký Grunov * Noviny * Průrva Ploučnice * Stráž pod Ralskem

Popis trasy:
Ze Stráže pod Ralskem vyjedeme po cyklotrase severním směrem na Dubnici, kde odbočíme na Jablonné v Podještědí. Náš okruh pokračuje po trase přes Velký Valtinov do Brniště, odkud cesta pokračuje přes Velký Grunov a Noviny pod Ralskem zpět do Stráže.

Západní okruh z Jablonného

Výlet na kole podještědskou krajinou v délce 30,5 km

Průběh trasy:
Jablonné v Podještědí * Velký Valtinov * Brniště * Lindava * Kunratice * Mařeničky * Mařenice * Heřmanice * Lada * Jablonné v Podještědí

Popis trasy:
Údolím Panenského potoka sjedeme přes Velký Valtinov do Brniště, kde odbočíme na cyklotrasu vedoucí do Lindavy. Proti proudu Svitávky vystoupáme do Mařenic, nejvyššího místa naší trasy. Do Jablonného se vracíme příjemným sjezdem přes Heřmanice a Lada.

Okolo Ještedky

Výlet na kolech v délce 21,1 km

Průběh trasy:
Stráž pod Ralskem * Dubnice * Janovice * Žibřidice * Hamr na Jezeře * Stráž pod Ralskem

Popis trasy:
Ze Stráže pod Ralskem se vydáme po trase přes Dubnici do Janovic v Podještědí, kde odbočíme vpravo a pojedeme do Žibřidic. U základní školy odbočíme vpravo a pojedeme kolem Stříbrníku do Hamru na Jezeře. U Hamerského rybníka odbočíme na trasu, která nás zavede kolem jezera Horka zpět do Stráže.

Další cyklotrasy naleznete na oficiálních stránách Libereckého kraje.

BIKE SPORT

Telefon: +420 605 226 398
E-mail:   bikesport.straz@email.cz

Prodejna, půjčovna, servis:
Revoluční 228, Stráž pod Ralskem

Kontakt, prodejna

Chromý Jiří - BIKE SPORT- Stráž pod Ralskem - idatabaze.czSportovní potřeby, vybavení - idatabaze.cz

O nás

Prodej, servis a půjčovna. Jízdní kola - horská ,crossová, městská. Velmi žádané koloběžky, in-line brusle, lyžařské vybavení

X
Soubory cookies
Tyto stránky používají k poskytování služeb, analýze návštěvnosti, funkcím sociálních sítí a personalizaci reklam soubory cookies. Používáním stránek vyjadřujete souhlas s použitím těchto souborů.